Fysioterapi

Hva er fysioterapi

Fysioterapeuter er spesialister innen funksjon og kroppens bevegelser. De jobber med forebyggende og rehabiliterende tiltak for alle typer muskel og skjelettplager. Enten du har sportsskader, overbelastning, datarelaterte plager som musearm, hodepine eller ønsker å komme i form vil fysioterapeuten kunne hjelpe deg.
I tillegg til massasje og fysikalsk behandling av muskler og bindevev kan vi på klinikken tilby trykkbølgebehandling og såletilpasning.

Fysioterapeutens undersøkelse

Tar utgangspunkt i en bevegelsesanalyse og en grundig undersøkelse av muskelstyrke og bevegeligheten i leddene. Ofte utfører man en rekke spesifikke tester. Ut i fra denne undersøkelsen vil terapeuten i samarbeid med pasienten utarbeide en plan for behandlingen. Denne består som regel av manuelle teknikker, bløtvevsbehandling og øvelsesterapi, med råd og veiledning underveis. Det blir alltid utarbeidet en individuell plan som er tilpasset til den enkeltes behov. Hos oss er pasienten i fokus.

Undersøkelsesforløp

Undersøkelsen og behandling vil ta utgangspunkt i den nedsatte funksjonen. Fysioterapeuten vil forsøke å korrigere funksjonen, så normal og smertefri aktivitet kan gjenopprettes. Et behandlingsforløp kan deles opp i 4 deler:

• Identifisering av årsaken til problemet.
  • Smertelindring, gjenopprette smertefri bevegelse.
  • Opprettholdelse av smertefri bevegelse, vende tilbake til normal funksjon.
  • Forebyggende behandling og informasjon så problemet unngås i fremtiden.

Oppdatert behandling

Som fysioterapeut er jeg pliktig til å holde meg faglig oppdatert. Derfor bruker jeg tid hver uke på å lese om den nyeste forskning innen fysioterapi slik at du som pasient alltid er sikret den beste behandlingen.

Bestill time her